Non-smoking area are also there so that the people around smokers don’t have to breathe cancer they never asked for.
A absolutely hate how every time I go eat on a restaurant terrace the experience is ruined by some guy next to me smoking…
Non-smoking area are also there so that the people around smokers don’t have to breathe cancer they never asked for.
A absolutely hate how every time I go eat on a restaurant terrace the experience is ruined by some guy next to me smoking…
There is already an unlimited subscription for TGV, which costs more than 800€ per month.
The German pass does not include ICE (InterCity Express, the TGV equivalent). It would make no sense economically.
I know people who have used the TER everyday for commute. There are also people using it every weekend to see family.
I would certainly enjoy it to be able to go bicycling on weekends too.
Yes. The price of a subscription for unlimited public transport in Paris and the surrounding areas is more than 80€/month. So if such a pass were to actually offer all public transport it would be a huge net loss since all Parisian would switch to it and start paying much less.
On the other hand public transportation subscriptions in smaller cities is much much less expensive, so for non Parisians this may not be worth that much.
Not sure how that would play out regarding redistribution of wealth.
Pour Geovelo et France vélo tourisme je passe par le site web. De toute manière pour Geovelo faut un compte pour l’appli j’ai pas envie d’en créer un.
Pour la voiture j’ai Magic earth. Basé sur OSM et plus respectueux de la vie privée que Waze ou Google Maps (qui sont toutes deux développées par la même équipe chez Google). Mais Organic maps pourrait aussi suffire.
À côté j’ai Street Complete pour l’ajout de données mais à part ça je fais pas de vrai édition depuis le tel, je le fait depuis l’ordi.
Organic maps est pas trop mal si tu veux aller d’un point A à un point B, mais Geovelo va te proposer des itinéraires avec des meilleures infrastructures cyclables.
Y’a aussi france-velotourisme qui te donne des itinéraires plus branchés cyclotourisme, alors que Organic Maps fait plutôt du tout-droit tant que c’est permis.
Heureusement geovelo permet d’exporter les GPX.
Pour le cyclotourisme la solution c’est de calculer le trajet avec Geovelo puis de mettre la trace dans organic maps.
Avec organic maps tu peux fonctionner en 100% hors ligne donc en désactivant la 4G la batterie dure hyper longtemps.
Idem pour le fait de forcer à se créer un compte pour pouvoir utiliser l’appli. Je comprends pas pourquoi ils peuvent pas permette de l’utiliser anonymement. C’est dommage parce qu’à part ça ça semble être une bonne initiative. Si seulement c’était open source.
perso je prends l’avion 1 fois par an pour partir à l’étranger, et c’est parce que les alternatives à l’avion sont vraiment pourries, et ce même en Europe
Non, tu prends l’avion 1 fois par ans parce que t’es au courant du mal que ça cause mais que t’estime que tes vacances de sont plus importantes.
Je pense aussi que pour beaucoup pensent ne jamais avoir l’occasion de prendre l’avion dans leur vie.
I watched lower decks and I’m also confused
I think they ignored standard testing, but this was never made mandatory
You can see the community from mastodon and tag it: https://mastodon.social/@nostupidquestions@lemmy.world
To find communities from Lemmy on Mastodon paste their URLs into the mastodon search bar.
I know that on mastodon you can tag the Lemmy community to send your post to it.
Maybe there is something similar to tagging in Pixelfed that would have the same behavior.
deleted by creator
But google are the ones that implemented it first and pushed to have it added to the spec
It’s not ugly but I find it pretty hard to figure out what’s happening at a glance because it’s really abstract
Passive smoking is health problem as soon it’s indoor, but even when it’s not a health issue, smoke fucking stinks.